Ποιός είναι ο υποδιοικητής Μάρκος;
Κυριακή, Αυγούστου 13, 2006
Ραφαέλ Σεμπαστιάν Γκιγιέν Βισέντε. Γεννήθηκε το 1957 στο Ταμπίκο, σπούδασε φιλοσοφία στο πανεπιστήμιο UNAM και δούλεψε σαν πανεπιστημιακός. Το διδακτορικό του αφορούσε τα σχολικά βιβλία ως ιδεολογικό μηχανισμό. Αυτός, λένε πως είναι, ο υποδιοικητής Μάρκος. Ο ίδιος απαντά:
«Άκουσα ότι ανακάλυψαν κι άλλον Μάρκος κι ότι είναι από το Ταμπίκο. Δεν ακούγεται και άσχημο, το λιμάνι είναι όμορφο… Τουλάχιστον αυτός ο καινούργιος υποδιοικητής Μάρκος είναι όμορφος; Γιατί τελευταία, όλο κάτι κακάσχημους μου βάζουν και μου καταστρέφουν όλη τη γυναικεία αλληλογραφία».
Ο ίδιος υποστηρίζει πως «ονομάζεται Μάρκος Μόντες ντε λα Σέλβα, γιος του γερο-Αντόνιο και της δόνια Χουανίτα, αδερφός του γιου Αντόνιο, της Ραμόνα και της Σουζάνα, θείος της Τονίτα, του Μπέτο, της Έβα και του Εριμπέρτο», ότι «γεννήθηκε σε ένα αντάρτικο στρατόπεδο που λεγόταν ‘Κρύα Νερά’, στη ζούγκλα της Λακαντόνα, στην Τσιάπας, τον Αύγουστο του 1984…» ότι «από τότε που γεννήθηκε έχει συνωμοτήσει ενάντια στις σκιές που σκεπάζουν τον ουρανό των Μεξικανών…» και ότι «… πριν γεννηθεί, κι ενώ μπορούσε να τα έχει όλα για να μην έχει τίποτα, αποφάσισε να μην έχει τίποτα για να τα έχει όλα…».
Κατά καιρούς, τον έχουν κατηγορήσει για διάφορα πράγματα. Ο ίδιος, απαντά:
«Οι λευκοί τον κατηγορούν ότι είναι μαύρος. Ένοχος.
Οι μαύροι τον κατηγορούν ότι είναι λευκός. Ένοχος.
Οι απευθείας απόγονοι των Ισπανών τον κατηγορούν ότι είναι ιθαγενής. Ένοχος.
Οι ιθαγενείς προδότες τον κατηγορούν ότι είναι μιγάς. Ένοχος.
Οι φαλλοκράτες τον κατηγορούν ότι είναι φεμινιστής. Ένοχος.
Οι φεμινιστές τον κατηγορούν ότι είναι φαλλοκράτης. Ένοχος.
Οι κομμουνιστές τον κατηγορούν ότι είναι αναρχικός. Ένοχος.
Οι αναρχικοί τον κατηγορούν ότι είναι ορθόδοξος κομμουνιστής. Ένοχος.
Οι αγγλόφωνοι τον κατηγορούν ότι είναι ισπανόφωνος. Ένοχος.
Οι αντισημίτες τον κατηγορούν ότι είναι υπέρ των Εβραίων. Ένοχος.
Οι Εβραίοι τον κατηγορούν ότι είναι υπέρ των Αράβων. Ένοχος.
Οι Ευρωπαίοι τον κατηγορούν ότι είναι Ασιάτης. Ένοχος.
Αυτοί που θέλουν να γίνουν κυβέρνηση τον κατηγορούν ότι θέλει να κάνει πάντα αντιπολίτευση. Ένοχος.
Οι ρεφορμιστές τον κατηγορούν ότι είναι ακραίος. Ένοχος.
Οι ακραίοι τον κατηγορούν ότι είναι ρεφορμιστής. Ένοχος.
Η ‘ιστορική πρωτοπορία’ τον κατηγορεί ότι απευθύνεται στην κοινωνία των πολιτών και όχι στο προλεταριάτο. Ένοχος.
Η κοινωνία των πολιτών τον κατηγορεί ότι ενοχλεί την ησυχία της. Ένοχος.
Το Χρηματιστήριο τον κατηγορεί ότι του χαλάει το μεσημεριανό. Ένοχος.
Η κυβέρνηση τον κατηγορεί ότι προκαλεί αύξηση στην κατανάλωση των φαρμάκων για το έλκος στα υπουργεία. Ένοχος.
Οι σοβαροί τον κατηγορούν ότι κάνει πλάκα. Ένοχος.
Οι πλακατζήδες τον κατηγορούν ότι είναι σοβαρός. Ένοχος.
Οι μεγάλοι τον κατηγορούν ότι είναι παιδί. Ένοχος.
Τα παιδιά τον κατηγορούν ότι είναι μεγάλος. Ένοχος.
Οι ορθόδοξοι αριστεροί τον κατηγορούν ότι δεν καταδικάζει τους ομοφυλόφιλους και τις λεσβίες. Ένοχος.
Οι θεωρητικοί τον κατηγορούν ότι είναι πρακτικός. Ένοχος.
Οι πρακτικοί τον κατηγορούν ότι είναι θεωρητικός. Ένοχος.
Όλοι τον κατηγορούν για ότι τους έρθει στο κεφάλι. Ένοχος.»
Κάποιοι προσπάθησαν να τον μειώσουν, χαρακτηρίζοντάς τον ομοφυλόφιλο. Απαντά:
«Σχετικά με όσα ακούγονται για το αν ο Μάρκος είναι ομοφυλόφιλος: Ο Μάρκος είναι γκέι στο Σαν Φρανσίσκο, μαύρος στη Νότια Αμερική, ασιάτης στην Ευρώπη, μεξικανός των ΗΠΑ στο Σαν Ισίδρο, αναρχικός στην Ισπανία, Παλαιστίνιος στο Ισραήλ, ιθαγενής στους δρόμους του Σαν Κριστομπάλ, αλητοπαρέα στη Νέζα, ροκάς στην πανεπιστημιούπολη, εβραίος στη Γερμανία, συνήγορος του πολίτη στο Υπουργείο Άμυνας, φεμινιστής σε πολιτικά κόμματα, κομμουνιστής στη μεταψυχροπολεμική εποχή, κρατούμενος στη Σινταλάπα, ειρηνιστής στη Βοσνία, ιθαγενής Μαπούτσε στις Άνδεις, δάσκαλος του συνδικάτου CNTE, καλλιτέχνης χωρίς γκαλερί ούτε πορτοφόλι, νοικοκυρά ένα Σάββατο βράδυ σε οποιαδήποτε γειτονιά οποιασδήποτε πόλης οποιουδήποτε Μεξικού, αντάρτης στο Μεξικό του τέλους του 20ου αιώνα, απεργός στη Συνομοσπονδία Εργατών Μεξικού, ρεπόρτερ που κλείνει ‘τρύπες’ στις μεσαίες σελίδες, φαλλοκράτης στο φεμινιστικό κίνημα, γυναίκα μόνη στο μετρό μετά τις 10 το βράδυ, συνταξιούχος που διαμαρτύρεται στην κεντρική πλατεία, αγρότης χωρίς γη, περιθωριακός εκδότης, φοιτητής, διαφωνών με το νεοφιλελευθερισμό, συγγραφέας χωρίς βιβλία ούτε αναγνώστες, και βέβαια Ζαπατίστα του Νοτιοανατολικού Μεξικού.
Τελικά ο Μάρκος είναι ένα οποιοδήποτε ανθρώπινο ον, σε αυτό τον κόσμο. Ο Μάρκος είναι όλες οι καταπιεσμένες μειονότητες που αντιστέκονται, εκρήγνυνται και λένε ‘Φτάνει πιά!’. Όλες οι μειονότητες την ώρα που πρέπει να μιλήσουν, και όλες οι πλειονότητες την ώρα που πρέπει να σωπάσουν και να υπομείνουν. Όλοι οι αποκλεισμένοι που αναζητούν ένα λόγο, το λόγο τους, αυτό που ξαναδίνει την πλειοψηφία στους αιώνια διασπασμένους –εμάς. Ότι ενοχλεί την εξουσία και τις καθησυχασμένες συνειδήσεις –αυτό είναι ο Μάρκος».
Posted by...The Motorcycle boy at 7:14 μ.μ.
Ωραία έκπληξη!
Χαίρομαι που σε εποχές πνιγμένες στα αντηλιακά και στην αδράνεια ξεκινήσατε ένα μπλόγκ "ξυπνητήρι"...
Καλή συνέχεια
Φανταστικό ποστ!!! Ήταν αναγκαίο.
Καθάρια προσωπογραφία και ταυτόχρονα ανθρωπογεωγραφία.
Απαραίτητο, συγκλονιστικό, κατατοπιστικό, περιεκτικό. Για μένα. Εγώ τώρα ξέρω όλα όσα πριν δεν ήξερα επ' αυτού.
Ευχαριστώ!
Μου θύμισε εκείνο που λέει ο Oscar Wilde: "Όταν οι κριτικοί διαφωνούν, ο καλλιτέχνης βρίσκεται σε συμφωνία με τον εαυτό του". Και, να σημειώσω, ότι ομοίως οι μεξικανοί πολιτικοί χαρακτήριζαν τον Εμιλιάνο Ζαπάτα "γυναικά", "βάρβαρο" και "τρομοκράτη" - για ομοφυλόφιλο δεν ξέρω.
Το ήξερα μοτοσακέ ότι είσαι ασφαλίτης, ΚΥΠατζής (παραλλαγή του χιμπατζή) και έχεις πρόσβαση στο φάκελό του :P.
Panic ευχαριστούμε. Δεν ξέρω αν θα κατορθώσει να δουλέψει σαν "ξυπνητήρι" αλλά ελπίζω να βοηθήσει λίγο την Καμπάνια για το χτίσιμο του νοσοκομείου στην Τσιάπας. Και φυσικά, μπορείς να συμμετάσχεις στο συγκεκριμένο blog, αν θέλεις -με διάφορους τρόπους.
Erwta ευτυχώς ο sub τα λέει μια χαρά από μόνος του και με βγάζει από τον κόπο.
mitsako, η αλήθεια είναι οτι σκεφτόμουνα αρκετά εσένα όταν αντέγραφα το υλικό για το ποστ. Χαίρομαι που σου άρεσε.
Άσωτε, σου έχω πει οτι αυτό που γουστάρω σε σένα είναι ότι με κάθε σχόλιό σου αναγκάζομαι να γράψω έξτρα πληροφορίες; Αυτό για τη λάμψη ελπίδας που λες θα το διακρίνεις καλύτερα αν αξιωθώ να μεταφράσω την 6η Διακήρυξη της Σέλβας Λακαντόνα -που αναλύει τι θέλουν να κάνουν από εδώ και πέρα οι ζαπατίστας. Μάλλον είναι το πιο ελπιδοφόρο κείμενο που έχω διαβάσει την τελευταία δεκαετία. Αν αντέχεις να το διαβάσεις στα αγγλικά, πες μου να σου στείλω το link. Και, μπάι δε γουέι, γιατί δεν μπαίνεις κοντριμπιούτορας παιδάκι μου; Όλοι οι καλοί χωράνε.
Atron δεν είμαι ΚΥΠατζής, αλλά τουλουπατζής -διάβασε και λίγο το προφίλ μου ρε!
Συγχαρητήρια για το blog που στήσατε. Ο αγώνας των ιθαγενών στη σέλβα Λακαντόνα είναι αγώνας παγκόσμιος, πολυποίκιλος, δύσκολος και συνεχής...μέχρι να λυγίσουν οι άλλοι...
Αν υπάρχει η σκέψη δημιουργίας ενος συνδέσμου στήριξης και προώθησης του αγώνα αυτού, θα παρακαλούσα να με ενημερώσετε...
"...Η νύχτα θα περάσει
Μπορείτε να φτύσετε τα νερά
Μπορείτε να τουφεκίσετε τα σπουργίτια
Μπορείτε να κάψετε τους στίχους
Μπορείτε να αποκεφαλίσετε το γλυκό κρίνο
Μπορείτε να κομματιάσετε το τραγούδι και να το εξακοντίσετε σε ένα βάλτο...
Αλλά αυτή η νύχτα θα περάσει..."
estelios
Ομάδα στήριξης υπάρχει. Υπάρχει ολόκληρη ομάδα η οποία πηγαίνει συχνά στην Τσιάπας και κατάφεραν να φτιάξουν ενα κέντρο εκπαίδευσης δασκάλων εκεί. Τώρα προσπαθούν να φτιάξουν και ένα νοσοκομείο, ένα χώρο όπου οι ιθαγενείς θα μπορούν να φτιάχνουν τα δικά τους φάρμακα από βότανα και να αγοράσουν ένα φορτηγάκι. Με το blog αυτό θα προσπαθούμε να ενημερώνουμε για τις εκδηλώσεις που κάνουν αλλά και να εκφράζουμε τις απόψεις μας πάνω στο θέμα και τις συνεχείς εξελίξεις στο χώρο. Αν έχεις όρεξη, διάβασε το υπόλοιπο blog (κυρίως το κομμάτι που λέει για το πως μπορείς να βοηθήσεις) και αν θέλεις γιατί όχι και να συμμετέχεις. Δεν έχουμε πολύ καιρό που ξεκινήσαμε, έτσι κάθε βοήθεια είναι δεκτή.
Σε ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια.
απιστευτο κειμενακι